Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)

Bericht door Marcel »

.....ik kan bijna niet wachten!!! :brrr :nl

Een eerdere poging is een klein beetje in het water gevallen.
A.s. woensdag in de herkansing.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Re: Testrit Triumph Trophy SE (poging twee, 26-06-2013)

Bericht door Marcel »

.....It's a beautiful day.....
....The sun is shining....
enz,
enz.
barend
Honda NC750X DCT

Bericht door barend »

succes vandaag , waar vandaan is die proefrit?? :brrr
:brrr NSU max CB 750 Deauville 650 Pan 1100 -st 1300 : Honda nc750X dct :brrr
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

Veel plezier! :b
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
jack-f
Kawasaki Vulcan

Bericht door jack-f »

@Barend, vanuit Lelystad.
Kawasaki Vulcan S Sport LT.
ikkieman
Triumph Trophy SE

Bericht door ikkieman »

Kom je nog zo'n diversion tegen onderweg naar Lelystad...
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Je hebt een mooie dag Marcel om te rijden. Geniet ervan en wat is hij mooi(fb foto).

gr. Nicolette
Cor
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Cor »

Marcel, geniet ervan.
:b
Honda ST1300. Het is een blauwe
Daarvoor Yamaha XV535 crème
Yamaha Diversion 700 rood
Honda Deauville 650 grijs
Honda Deauville 700 grijs
Stephan
Moto Guzzi Stelvio

Bericht door Stephan »

Have fun en we lezen het wel, hey! :D
Leef en geniet nu, want het leven is geen generale repetitie. ;)
Geert
Honda CBF600S

Bericht door Geert »

Marcel,
We verwachten wel een uitgebreid verslag van je.
Jammer dat ik vanmiddag niet thuis was, maarja, vandaag was ik het werkpaard en jij het luxe geniet paard. :D
Groetjes
Geert :lol: & Marian :lol:
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Nog een liedje:

Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk was ik nooit.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Hoe dat zo Marcel?
Heb je er gelijk één besteld? :D
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Nee, dat nog nèt niet....... :mrgreen:
Frank
Honda ST1300
Contacteer:

Bericht door Frank »

MAAR......................................... :wn1
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Wat zijn jullie nieuwsgierig!!

Eerst maar eens een verslagje.

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Verslag van een geslaagde test-toerrit.

De biologische klok maakt mij veel te vroeg wakker. (Waarvoor heb ik eigenlijk nog een wekker?) Vandaag is het niet erg want ik ga een test-tourrit maken op de Triumph Trophy SE.
Ik besluit nog even te blijven liggen en neem daarna een verkwikkende douche om lekker wakker te worden.

Bij het ontbijt eet ik een extra boterham: tenslotte zal ik de gehele dag in touw zijn.  Om even over half 8 de trouwe Deauville wakker geschut om warm te draaien. Nog even het weer gecheckt, het blijft de gehele dag droog, leren tourbroek en all-weather jas aan en dan op pad.

Het zonnetje straalt vrolijk en even voor negen uur kom ik in Lelystad aan bij het Promotor Clubhuis. Daar staat de Trophy gelukkig al te wachten in de zon. Een zilvergrijze.

De machine is voorzien van een Zumo. Deze wordt verwijderd zodat ik mijn eigen 660 kan monteren. Tenslotte staat hierin de route van vandaag: ruim 300 km. door Flevoland, Noordoostpolder, stukje Overijssel, Friesland en Noordholland. Ik ben dus wel even bezig.
De route is uitgezet met de On-route motorkaart en gaat zo’n 6 uur duren.

Starten dus. Maar hoe doe je dat? Jiffie staat uit, motor in neutraal, maar starten, ho maar. Wanneer je echter de koppelingshendel inknijpt kun je de machine, ook als deze op de jiffie staat, gewoon starten. Overigens merk ik later dat je altijd de koppelinghendel in moet trekken bij het starten. Innovatie heet zoiets geloof ik.

Bij de eerste bocht gaat het al mis. Ik blijkt de verkeerde kaart geselecteerd te hebben en kom zodoende onbedoeld op de snelweg terecht. Bij de eerste afslag weer eraf en de Zumo juist ingesteld. Blijk ik op een weg te zitten die niet voorkomt in het kaartmateriaal. Gelukkig staat herberekenen aan dus na enige tijd wordt de route vanzelf weer opgepakt en kan het feest beginnen. Nu kan ik mij gaan concentreren op de Trophy.

Wat een machine!!! Dit rijdt lekker, Fantastisch!!
Bij de eerste bochtjes is het altijd even wennen. De gasreactie is wat anders (ride by wire) maar dat went heel erg snel. De machine stuurt licht en makkelijk. Is dit echt 301 kg motorfiets? Het voelt in ieder geval niet zo. Sterker nog: het rijdt lichter en makkelijker dan de Deauville. Met speels gemak neem ik de kronkelweggetje door het platteland dansend van links naar rechts.

Schakelen gaat al net zo makkelijk. De hendels aan het stuur voelen wat anders aan. Er zit een beetje rare bocht in. Na enige kilometers weet je echter niet beter meer.
Ik rij veel in versnelling 4 en 5. Vanonder de tank stijgt een prettig gezoem op. Pas boven de 100 km. komt versnelling 6 om de hoek kijken Maar dan zit ik al op de Afsluitdijk.

Na anderhalf uur besluit ik te stoppen omdat ik trek krijg in koffie met appelgebak. Het is tenslotte een beetje een feestje. Eigenlijk wil ik niet stoppen want de Trophy zit comfortabel. Misschien mag het zadel in mijn geval een stukje hoger. Ik weet niet hoe het precies afgesteld is maar en zijn 2 standen: 80 en 82 cm hoog.

Het stuur lijkt op maat gemaakt. Niks geen gedoe met additionele verhogers. Gewoon goed.
Er is ruim uitzicht op de cockpit. Links de snelheidsmeter (gaat tot 240 km). Rechts de toerenteller. Daartussenin een uitgebreid elektronisch display met allerlei functies waar ik al rijdende in ieder geval geen wijs uit kan worden. Wat later sta ik enige tijd voor een open brug en heb ik de kans om me wat te verdiepen in de mogelijkheden. Het blijkt dat bepaalde instellingen alleen gedaan kunnen worden wanneer je stilstaat. Wel zo veilig.

Belading (1 of 2 personen met of zonder bagage), vering, basisdata ( km./miles, tijd, enz) en nog zo wat dingen zijn allemaal in te stellen. Dit ga ik wel eens teruglezen in de folder. De brug sluit en er moet weer gereden worden. Aan de linkerzijde van het stuur zitten wat knoppen waar e.e.a. mee bediend kan worden. Ook de standaard radio wordt vanaf deze zijde bediend. Hiervoor dient wel het stuur losgelaten te worden want de knoppen zitten wat ver naar het midden. De handvatverwarming heb ik gelukkig niet nodig gehad. Ook de zadelverwarming laat ik maar uit……

Inmiddels heb ik ruzie met de cruise control aan de rechterszijde van het stuur. Die is wat lastig in te stellen als je ook het gas vast moet houden. Ik krijg het ding dan ook niet aan de praat. Telkens als ik denk dat ie aanstaat, er gaat dan een groen lampje branden, gaat ie gelijk weer uit. Niet iets om op een bochtig weggetje te testen dus ik besluit het op de Afsluitdijk nogmaals te proberen.

Het scherm laat zich makkelijk in hoogte verstellen. Omdat ik met open vizier wil rijden, zet ik het in de hoogste stand. Het windgeruis valt volledig weg en je kunt makkelijk de radio horen. Deze gaat overigens automatisch harder spelen wanneer je het gas verder opendraait. Op enig moment zet ik hem uit want luisteren naar het motorblok is ook heel erg fijn.
Naast het scherm biedt de ruime kuip verder volledige bescherming. Van weer en wind zul je dus weinig last hebben.

De koffie en de appeltaart zijn allang op als ik de Afsluitdijk nader. Bij Makkum maak ik nog even een foto vanwege jeugdsentiment (kwam daar vaak met mijn ouders en de boot) en rij dan de Afsluitdijk op. Op een leeg stuk weg gaat het gas open. Kan ik ook versnelling 6 eens proberen. Bij 180 draai ik het gas dicht hoewel de power nog lang niet op is. Er zijn tenslotte grenzen. Ik besluit met 140 km/uur rustig door te touren op de linker baan. Wat een genot. De Trophy rijdt als een speer. Oneffenheden worden met speels gemak genomen zonder van de lijn af te wijken. Er gaat wel een belletje rinkelen. Het geluid komt uit het motorblok en duurt slechts kort (De Explorer heeft hier ook last van en e.e.a. is/wordt door Triumph gemodificeerd.)

De cruise control werkt nu ook. Het blijkt dat je na het instellen niet meer aan de gashendel moet komen. Draai je deze echter iets dicht dan schakelt de cruise control automatisch uit. Zoiets heb ik nog niet eerder op een motor gezien. Meestal moet je nl. in je rem knijpen om de CC te deactiveren. (Een CCC is in ieder geval niet nodig).

Bij het monument besluit is te stoppen voor de lunch. De helm verdwijnt moeiteloos in de rechterkoffer boven de uitlaat (dat lukt niet met een Deauville). Er staat een Bikers Menu op de kaart vanwege de TT. Blijkbaar komen er veel Engelse motorrijders langs want ik wordt in het Engels aangesproken. Het Bikers Menu is overigens gewoon een goede uitsmijter met bacon. Lekker. Snel knagen, even wat foto’s schieten voor het plakboek (yeah right) en snel weer op weg.

Aan het einde van de Afsluitdijk heb ik wat problemen met de route. Er gaat iets niet goed. Ik druk op de knop omrijden in de veronderstelling dat ik zo verder Noord Holland in rij. Na enige tijd draai ik de snelweg op richting…… Friesland. Dát is niet de bedoeling, maar ja keren kan pas halverwege bij Breezanddijk. Wat vervelend. De extra kilometers neem ik voor lief en zonder morren leggen de Trophy en ik deze dan ook af.

De spiegels: dat is even wennen. Je ziet je handen aan de bovenzijde in de spiegels, aan de onderzijde verschijnen de koffers. Er blijft dus relatief weinig zicht naar achter over. Nadat ik even de tijd genomen heb om e.e.a. anders in te stellen, wordt het zicht wat beter. Ook dit zal wel wennen denk ik zo.

Wat mij bij iedere bocht opvalt is het gemak waarmee de Trophy zich laat dirigeren. Alsof ik er al jaren op rij, schakel ik terug naar z’n twee, snij de bocht aan, kantel door en geef gas waarna de machine zich weer netjes opricht. Wat een gemak, ik kan er nog niet over uit. En dan die drie-cylinder. Die loopt erg mooi en zoemt, en zoemt, en zoemt…... Als ik aan het einde van de dag op mijn trouwe werkpaard stap dan valt het verschil tussen twee- en drie-cylinders als eerste op.

Na Medemblik komt Enkhuizen in zicht. Ik besluit echter een D-tour te maken via Hoorn. Helaas is Geert niet thuis, dus alsnog gekeerd en richting Enkhuizen gereden. De Zumo geeft aan dat ik om 16:10 bij het clubhuis aan zal komen als ik de N-wegen volgt. Op de Markerwaarddijk, dat is de dijk van Enkhuizen naar Lelystad, gaat de Cruise Control weer aan en de stereo op tien. (Muse - Uprising). KICKEN!! Vooruit, nog even een klein stukkie volgas. Achteraf blijkt dat ik volgens de Zumo slechts 166 km/uur gereden heb. Mwoah, ook goed.

Zo’n dag duurt natuurlijk véél te kort. Na het aftanken (20.72 lt) en 352 gereden kilometers met een verbruik van 1:17, breng ik met pijn in mijn hart de Trophy terug. Met moeite kan ik de sleutels afstaan, bijna automatisch glijden ze in mijn zak. En op de weg naar huis overheerst maar één enkele gedachte: Hebbe, hebbe, hebbe…….

Vriendelijke groet,

Marcel.

Technische specificaties
Diverse afbeeldingen
MrRiP
Harley Davidson Sport Glide

Bericht door MrRiP »

zo te lezen beviel het je wel Marcel
Ik kan nu 2x lid worden van de HDC 😜👍
Hans van D
Motorloos

Bericht door Hans van D »

Marcel, ik begrijp dat je hebt GENOTEN :apl Leuk. Maar hoe nu verder? Je bent immers verwend. :l
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

.....afkicken :( :wn1
PA1BEN

Bericht door PA1BEN »

Dus toch! Nou ja, bijna dan.

Of zijn er nog meer modellen die op het verlanglijstje staan?

:?: :!: ;)
Koen
Honda Goldwing

Bericht door Koen »

Leuk verslag, klinkt als een aanrader.. maar ja, die prijs... ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Over drie jaar zijn ze er wel tweede hands met 20.000 op de teller.
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

PA1BEN schreef:Dus toch! Nou ja, bijna dan.

Of zijn er nog meer modellen die op het verlanglijstje staan?

:?: :!: ;)
BMW R 1200RT
Triumph Explorer
Pan European
.....om een keer mee proef te rijden dan.
bslefevre

Bericht door bslefevre »

Haha wat een heerlijk verhaal!
Dit maakt beeldmateriaal z.g.a. overbodig!
Weet je ook wat het model, wat jij daar had, kost qua catalogusprijs?
(met CC, radio, verstelbaar dit en dat, verwarming etc. etc.?)
Het kost toch teveel voor mij maar ik ben wel benieuwd!
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Rond de, schrik niet, .....Euro 21000,=
Kaching!!!
bslefevre

Bericht door bslefevre »

*slik*
Dan maar wachten op een tweedehands ofzo :mrgreen:
Derdehands..
Nicolette Steegeling

Bericht door Nicolette Steegeling »

Nu maar flink sparen(dus geen appeltaart meer op een motortochtje).
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Verslag is nu ook te lezen op: http://www.anwbmotor.nl/blogs
stxrider

Bericht door stxrider »

:up Mooi verhaal! Maar waarom hebbe hebbe hebbe....... Prijs? :roll: 2½x een Deauville
Marcel
Honda NT700VA
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Iets willen hebben is iets anders dan daadwerkelijk kopen.
Misschien moet je zelf eens een ritje maken?
Jos Fupi

Bericht door Jos Fupi »

Mooi verhaal en mooie motor :)
Prijs is < 2 x deauville hoor ;) (nieuwprijs standaard €18790 en de SE €20590 vwb adviesprijs)
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”