Meneer.. Regels zijn regels... Ff betalen dus

Er zijn van die momenten.
Een keertje sorry zeggen is dus niet voldoende

Met de auto was ik eens aan het zoeken naar een adres ergens in Capelle a/d IJssel. Het regende, en ik sloeg rechts af. Ook plots een agent achter me.........BertG schreef: Ik begrijp BEIDEN. Als jullie eens wisten hoeveel mensen zeiden:
"U heeft gelijk ik zat niet op te letten geef mij maar die bon, dat is de consequentie van mijn onoplettendheid."
tegenover die die zeiden:
"Sorry, kunt u het niet afdoen met een waarschuwing?"
De eerste reactie kom ik dus NOOIT tegen. .
Dat komt mede omdat er hele sites vol staan met WOB procedures om de boel te vertragen.Koen schreef:Het is dus niet zo dat justitie in Nederland geen strafvervolging instelt na een aanrijding, dit gebeurt wel, alleen belachelijk laat (2 jaar en 9 maanden na het ongeval).
Dat ligt vooral aan het denkbeeld dat de politie alleen maar contact legt met criminelen.PA1BEN schreef:Naderhand vond ik het toch niet zo'n goed idee om door die agent staande gehouden te worden.
Het trok namelijk nogal wat bekijks, waarschijnlijk dacht men dat ik door die agent een uitbrander kreeg.
Als je dan ook de andere helft nog even leestbarend schreef:Nou , ik lees het maar half , moeten we dan op de knieen???????????????? sorry
Heus niet. De gemiddelde agent schrijft alleen nog als het echt nodig is. Althans die in mijn omgeving. Het is niet meer te verkopen:PA1BEN schreef:Het probleem is, dat als mobiel Nederland doorheeft dat het goedkoper is om zich aan de regeltjes te houden en er dus minder bekeuringen uitgeschreven worden, de politie de aandacht verplaatst naar minder serieuze of minder opvallende overtredingen, want de van bekeuringen afkomstige inkomsten voor de staat mag natuurlijk niet teruglopen.
Een reactie naar mijn hart. Iedereen weet dat in Nederland de boetes extreem duur kunnen zijn. Maar dagelijks zie ik mensen niet handsfree bellen. Men doet gewoon.PA1BEN schreef:Gelijk denk ik dat bovenstaande niet gauw zal gebeuren. Want als je als medeweggebruiker ziet hoeveel mensen er tijdens het rijden nog met een telefoon aan hun oor rijden, hun veiligheidsriem niet gebruiken of de ter plaatse geldende maximum snelheid als minimum snelheid opvatten, dan valt er voor de overheid nog veel te verdienen.
Nog zo'n mooie: de kruising vrijhouden.PA1BEN schreef:Ook ergernissen, zoals parkeren op een kruising zodat je nauwelijks de bocht om komt, fietsen op het voetpad of permanent de aanhangwagen voor de deur parkeren, zijn zaken waar van mij best wel wat meer aandacht aan gegeven mag worden.
Simpele oplossing: pot gele verf en de stoeprand geel verven of een zonebord plaatsen en een blauwe streep dwars over de weg.PA1BEN schreef:Zo is er hier in de buurt een dorp, Oudelande, waar al enkele jaren een proef gaat met 'geen verkeersborden in het dorp'. Je wil niet weten hoe de mensen hun auto's daar parkeren. Ik zou niet graag 's avonds na zessen met een wat grotere wagen dan een personenwagen door dat dorp willen rijden.
Code: Selecteer alles
1. Finland 10x dagtarief
2. Noorwegen € 700
3. Estland € 385
4. Griekenland € 350
5. Hongarije € 330
6. Duitsland € 90-320
7. Macedonië € 300
Zweden € 300
8. Denemarken € 270
9. Kroatië € 260
10. Slowenië € 250
11. Nederland € 220 -------------------------
12. Spanje € 200
Zwitserland € 200
13. Italië € 170
14. België € 150
Bosnië-Herzegovina € 150
Slowakije € 150
15. Luxemburg € 145
16. Frankrijk € 135
Servië € 135
17. Portugal € 120
18. Litouwen € 115
19. Tsjechië € 100
20. IJsland € 90
21. Cyprus € 85
22. Ierland € 80
23. Polen € 75
24. Groot-Britannië € 70
Montenegro € 70
Oostenrijk € 70
25. Roemenië € 65
26. Malta € 60
Turkije € 60
27. Letland € 30
28. Bulgarije € 25
Mmmm... ik zou dat toch nog wel een beetje willen nuanceren...Ed Vissers schreef:...Er wordt in mijn ogen nog te weinig bekeurd en de boetes zijn te laag.