Muziek downloaden, rippen en branden

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Muziek downloaden, rippen en branden

Bericht door Ed Vissers »

We hebben al een apart onderwerp over muziek op de motor:)

Als je muziek op een cd hebt en je wilt daar mp3-bestanden van maken, dan zul je de muziek moeten rippen. Ik gebruik daar het programma MediaMonkey voor. Werkt prima.
Ik gebruik hetzelfde programma om cd's de branden.

http://www.mediamonkey.com/

Het programma heeft ook een Nederlandstalige versie.

Downloaden van muziek doe ik vanaf verschilende sites ( tegen betaling ).

Ik heb nu bijna mijn gehele muziekverzameling als MP3 op een externe harddisk staan ( ruim 27 GB)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Ik doe ongeveer hetzelfde met Windows Media Player of met Nero. Werkt ook prima.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7074
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Mijn muziekbeheer zit volledig in iTunes. Werkt het beste samen met m'n iPhone, mac en mijn muziekcollectie is daarin mooi beheerd. Een externe schijf heb ik niet nodig met m'n 320 interne schijf. Althans, niet voor m'n muziek. M'n films heb ik op een netwerkvolume staan. Dat is ook wel nodig voor het volume waar ik het over heb. In totaal heb ik ongeveer 440 GB aan videomateriaal, varierend van films tot complete series.
Terugkomend op muziek; het downloaden doe ik via thepiratebay.org of demonoid.com. Ik ben van mening dat zolang een 'ster' nog steeds miljoenensalarissen krijgt, het niet uitmaakt of ik voor de muziek betaal of niet. Het branden van CD's doe ik al helemaal niet meer. M'n iPhone kan 16 gig materiaal aan. Ik ben dan ook van plan om een audiosetje van chatterbox te halen en via de bluetooth m'n muziek naar m'n helm te streamen.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Henk Engberts
BMW R1150RT
Berichten: 1491
Lid geworden op: 03 apr 2010, 17:41
Locatie: Haulerwijk

Re: Muziek downloaden, rippen en branden

Bericht door Henk Engberts »

EdVissers schreef:We hebben al een apart onderwerp over muziek op de motor:)

Als je muziek op een cd hebt en je wilt daar mp3-bestanden van maken, dan zul je de muziek moeten rippen. Ik gebruik daar het programma MediaMonkey voor. Werkt prima.
Ik gebruik hetzelfde programma om cd's de branden.

http://www.mediamonkey.com/

Het programma heeft ook een Nederlandstalige versie.

Downloaden van muziek doe ik vanaf verschilende sites ( tegen betaling ).

Ik heb nu bijna mijn gehele muziekverzameling als MP3 op een externe harddisk staan ( ruim 27 GB)
Ik gebruik het ook dat Mediamonkey, niet zovaak, maar het is een heel gebruiksvriendelijk programma.
Time flies when I drive my Honda Deauville.
Softy

Bericht door Softy »

ikkieman schreef:Mijn muziekbeheer zit volledig in iTunes. Werkt het beste samen met m'n iPhone, mac en mijn muziekcollectie is daarin mooi beheerd. Een externe schijf heb ik niet nodig met m'n 320 interne schijf. Althans, niet voor m'n muziek. M'n films heb ik op een netwerkvolume staan. Dat is ook wel nodig voor het volume waar ik het over heb. In totaal heb ik ongeveer 440 GB aan videomateriaal, varierend van films tot complete series.
Terugkomend op muziek; het downloaden doe ik via thepiratebay.org of demonoid.com. Ik ben van mening dat zolang een 'ster' nog steeds miljoenensalarissen krijgt, het niet uitmaakt of ik voor de muziek betaal of niet. Het branden van CD's doe ik al helemaal niet meer. M'n iPhone kan 16 gig materiaal aan. Ik ben dan ook van plan om een audiosetje van chatterbox te halen en via de bluetooth m'n muziek naar m'n helm te streamen.
Ben ik het helemaal mee eens :P
Ik gebruikte limewire om muziek te downloaden maar dat is offline gegaan... :cry:

update: Limwire was offline, momenteel is het netwerk terug online :P
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Het digitaliseren van mijn muziekverzameling is bijna compleet. Dat is wel een voordeel, want zodra ik een CD heb die beschadigd is geraakt, dan brand ik snel even een nieuwe.

NB.
De beschrijfbare CD's hebben zeker niet het eeuwige leven. Ik heb er al verschillende weg moeten gooien omdat er gaatjes in het materiaal ontstonden.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

EdVissers schreef:Het digitaliseren van mijn muziekverzameling is bijna compleet. Dat is wel een voordeel, want zodra ik een CD heb die beschadigd is geraakt, dan brand ik snel even een nieuwe.

NB.
De beschrijfbare CD's hebben zeker niet het eeuwige leven. Ik heb er al verschillende weg moeten gooien omdat er gaatjes in het materiaal ontstonden.
Doof jij je sigaret op de cd-tjes! :lol:
:ot :ot
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Je zou het zeggen:)

Terwijl er geen beschadigingen zijn te zien aan de kunststof zitten er wel degelijk gaatjes in sommige cd's.
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Hans van D
Motorloos
Berichten: 828
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
Locatie: Leiden (ZH)

Bericht door Hans van D »

EdVissers schreef:
NB.
De beschrijfbare CD's hebben zeker niet het eeuwige leven. Ik heb er al verschillende weg moeten gooien omdat er gaatjes in het materiaal ontstonden.
Vanaf harde schijf afspelen kost geen cd's meer. :idea: Of speel je die op je motor af? toch niet in je auto? :roll:

Groet,
Hans
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Duiffie schreef:
EdVissers schreef:
NB.
De beschrijfbare CD's hebben zeker niet het eeuwige leven. Ik heb er al verschillende weg moeten gooien omdat er gaatjes in het materiaal ontstonden.
Vanaf harde schijf afspelen kost geen cd's meer. :idea: Of speel je die op je motor af? toch niet in je auto? :roll:

Groet,
Hans
Voor in huis gebruik ik een cd-speler. Ik vind het leuk om met cd's in de weer te zijn.

Voor op de motor gebruik ik een mp3-speler. Mijn onboard radio is daarvoor aangepast.

Voor in de auto gebruik ik cd's met mp3's :)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

EdVissers schreef:Je zou het zeggen:)

Terwijl er geen beschadigingen zijn te zien aan de kunststof zitten er wel degelijk gaatjes in sommige cd's.
Ik heb thuis 's gekeken en je hebt gelijk, in elke CD zit een joekel van een gat, precies in het midden! Heb ze dus maar gelijk weggegooid, heb je niks meer aan zo... :? :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

:)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”