Van rotonde gereden

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Van rotonde gereden

Bericht door Ed Vissers »

maartenjvanaken schreef:een een of andere eikel heeft me van de rotonde af gereden.
Maarten,

dat is wel waardeloos. Hoe ben je er zelf vanaf gekomen? Is die persoon doorgereden?
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
stxrider

Bericht door stxrider »

Ik begreep al geen :vrb snars van dit topic "van de rotonde"?
Ter info: http://deauville.forum2go.nl/zijkappen-t2713.html

Na het lezen van het bericht wel ;)
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7077
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Als die sjaak is doorgereden kun je volgens mij aanspraak maken op het waarborgfonds motorverkeer. Zo niet, kosten verhalen op z'n WA-verzekering! Kappen zijn uitermate duur als je ze nieuw aanschaft. Kuip voor m'n diversion kost >€1000.
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Bij het waarborgfonds krijg je hooguit een deel van de schade, je hebt dan alsnog een fors eigen risico. 't Is dus te hopen dat de dader ofwel is gestopt (maar dan was de tekstuele verwijzing naar deze persoon misschien wat anders geweest ;)) ofwel dat het kenteken bekend is en dat op die wijze de dader achterhaald kan worden.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
maartenjvanaken

Bericht door maartenjvanaken »

ik ben er zonder kleerscheufen vanaf gekomen. Hij is wel naar me toegekomen. Alleen het vervelende is dat we elkaar niet hebben geraakt. Ik moest in de ankers anders had ik er vol in gezeten maar daardoor welgaan glijden. Waarschijnlijk kan ik dan maar een gedeelte terug krijgen van zijn verzekering. Maar alle beetjes helpen.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

maartenjvanaken schreef:ik ben er zonder kleerscheufen vanaf gekomen. Hij is wel naar me toegekomen. Alleen het vervelende is dat we elkaar niet hebben geraakt. Ik moest in de ankers anders had ik er vol in gezeten maar daardoor welgaan glijden. Waarschijnlijk kan ik dan maar een gedeelte terug krijgen van zijn verzekering. Maar alle beetjes helpen.
Heb jij eventueel rechtsbijstand?
Zet het gebeuren op papier, maak foto's en stel hem verantwoordelijk, maak je grote kans de schade vergoed te krijgen.
Als hij ook nog eens toe heeft gegeven dat het zijn "schuld" is, is dit alleen maar beter en vergroot de kans.
Ook even een schade formulier invullen, dit voor de verzekering.

Ik heb nu 2 maal zo'n soort voorval gehad en beide keren werd ik schadeloos gesteld.
Succes er mee!
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
Tanja

Bericht door Tanja »

het waarborgfonds kan het gehele bedrag uitbetalen, je moet echter wel aan een aantal voorwaarden voldoen: je moet aangifte gedaan hebben, de tegenpartij mag niet bekend zijn (oftwel braaf zeggen: nee hoor hij is doorgereden... :twisted: ) en je moet een getuige hebben welke het formulier tevens tekent.
Heb dit ooit zelf bij de hand gehad toen iemand de spiegel van onze auto er af reed. Vriendlief zat achter het stuur, ik als passagier ernaast en mocht gewoon optreden als getuige... dus als jij iemand kan overtuigen van even een krabbel zetten dan is dat zo opgelost (ohhh wat een niet juridische correcte tip is dit...... ik als integere ambtenaar... ahum... hahahaha)
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Tanja schreef:het waarborgfonds kan het gehele bedrag uitbetalen, je moet echter wel aan een aantal voorwaarden voldoen: je moet aangifte gedaan hebben, de tegenpartij mag niet bekend zijn (oftwel braaf zeggen: nee hoor hij is doorgereden... :twisted: ) en je moet een getuige hebben welke het formulier tevens tekent.
Heb dit ooit zelf bij de hand gehad toen iemand de spiegel van onze auto er af reed. Vriendlief zat achter het stuur, ik als passagier ernaast en mocht gewoon optreden als getuige... dus als jij iemand kan overtuigen van even een krabbel zetten dan is dat zo opgelost (ohhh wat een niet juridische correcte tip is dit...... ik als integere ambtenaar... ahum... hahahaha)
Dan moet er wat veranderd zijn de laatste jaren. Een kleine tien jaar terug liet een onbekende persoon een gestolen auto (die bij het wegrijden in het stuurslot schoot en onbestuurbaar werd) tegen onze auto aanrijden.

De auto lag vol gestolen computers en van de dader ontbrak letterlijk elk spoor. Politie erbij, aangifte gedaan, uiteindelijk waarborgfonds ingeschakeld, we hadden 3 getuigen uit de straat en uiteindelijk mochten we fl. 300,00 eigen risico betalen en de rest werd vergoed.
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
maartenjvanaken

Bericht door maartenjvanaken »

ik heb hem gebeld en hij loopt nog steeds moeilijk te doen. hij zegt me nog te bellen maar ik vraag me af of hij dat nog doet.
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

maartenjvanaken schreef:ik heb hem gebeld en hij loopt nog steeds moeilijk te doen. hij zegt me nog te bellen maar ik vraag me af of hij dat nog doet.
Eventueel toch aanmelden bij de politie.
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
BertG

Bericht door BertG »

maartenjvanaken schreef:ik ben er zonder kleerscheufen vanaf gekomen. Hij is wel naar me toegekomen. Alleen het vervelende is dat we elkaar niet hebben geraakt. Ik moest in de ankers anders had ik er vol in gezeten maar daardoor welgaan glijden. Waarschijnlijk kan ik dan maar een gedeelte terug krijgen van zijn verzekering. Maar alle beetjes helpen.
Het is een misvatting dat iets geen aanrijding is als de partijen elkaar niet geraakt hebben.
Of dat je geen veroorzaker bent als je geen schade of letsel hebt of geen fysiek contact met de andere partij(en) hebt gehad.
Het woord aanrijding is dan ook niet het goede woord.
Er heeft een verkeersongeval plaatsgevonden door een voorrangsfout en iemand is daar de veroorzaker van.

Over voorrang verlenen bestaan ook veel misvattingen.
Eentje is dat voetgangers op een voetgangersoversteekplaats (in spreektaal: een zebrapad) voorrang hebben.
Voetgangers hebben nooit voorrang, zij dienen voorgelaten te worden op een voetgangersoversteekplaats.
Voorrang is iets voor bestuurders onderling.

Een andere misvatting is als een auto die voorrang moet verlenen op een dermate wijze aan komt rijden dat er een verkeersongeval ontstaat maar die auto stopt nog net op tijd, dat de auto dan voorrang heeft verleend.

Officiële definitie voorrang verlenen (volgens de wet en niet volgens Van Dale)
Het de betrokken bestuurders in staat stellen ongehinderd hun weg te vervolgen.
(Artikel 1 am Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990)

Geregeld denken bestuurders voorrang te verlenen door op het laatste moment hard af te remmen en op tijd stil te staan.
Dit brengt vaak een schrikreactie teweeg bij degene die de voorrang geniet.
Toch is er in zo'n geval geen sprake van voorrang verlenen.

Als de betrokken autobestuurder zijn identiteitsgegevens niet heeft achtergelaten kun je aangifte doen van 'verlaten plaats ongeval'.
Ook wel doorrijden na aanrijding genoemd.
(Artikel 7 Wegenverkeerswet 1994)

Heeft de autobestuurder wel zijn identiteitsgegevens achtergelaten zou je nog 1 keer met een ingevuld schadeformulier bij hem langs kunnen gaan ter completering en ondertekening.
Als hij weigert zeg je dat je alsnog aangifte gaat doen bij de politie.

De politie kan de kentekenhouder dan vorderen binnen een termijn van 48 uur de naam van de bestuurder en diens volledige adres bekend te maken.
(Artikel 165 Wegenverkeerswet 1994)

De straf op overtreden van artikel 7 WvW1994 (verlaten plaats ongeval) is maximaal drie maanden gevangenisstraf of een boete van de derde categorie (maximaal 7600 Euro).
(Artikel 176 lid 3 Wegenverkeerswet 1994)

Hopelijk helpt dit je verder :D
Laatst gewijzigd door BertG op 20 jan 2011, 01:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stephan
Moto Guzzi Stelvio
Berichten: 8013
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Goede uitleg Bert!

Mij is een aantal jaren geleden iets soortgelijks overkomen! Ook op een rotonde plat op het asfalt gegaan door een remactie nadat ik geen voorrang kreeg. Iemand schoot nog net voor mij de rotonde op. Tegenpartij had geen papieren bij zich. Dus ik 's avonds bij hem langs. Alsnog handtekeningen gezet. Verklaard 'ie achteraf op de achterkant van het formulier dat hij tijdig was gestopt. Gelukkig had ik zelf de situatieschets gemaakt en de voorkant van het schadeformulier ingevuld en zijn handtekening stond er op. Dus met mijn rechtsbijstand heb ik uiteindelijk toch nog mijn centen gekregen. Maar dat heeft nog maanden geduurd.

Succes met het afhandelen van deze ellende! Heb je een goede rechtsbijstand verzekering?
...back in town! :up
Tanja

Bericht door Tanja »

Bert, heb jij een juridische knobbel, baan of is het je hobby??
BertG

Bericht door BertG »

Tanja schreef:Bert, heb jij een juridische knobbel, baan of is het je hobby??
Beantwoord via PB ;)
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

BertG schreef:
Tanja schreef:Bert, heb jij een juridische knobbel, baan of is het je hobby??
Beantwoord via PB ;)
Flauw hoor, mogen wij het niet weten? ;)
Misschien een poll voor maken, ik gok op "alledrie" :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frank
Honda ST1300
Berichten: 7266
Lid geworden op: 28 sep 2008, 20:33
Locatie: Strijen (NL)
Contacteer:

Bericht door Frank »

Even goed zoeken op dit forum en je weet het! Succes. ;)
Afbeelding

Een dag niet gereden, is een dag geen plezier gehad!
stxrider

Bericht door stxrider »

maartenjvanaken schreef:ik heb hem gebeld en hij loopt nog steeds moeilijk te doen. hij zegt me nog te bellen maar ik vraag me af of hij dat nog doet.
Je belt hem nog 1x en stelt hem gewoon een datum voor "dead"line! Daarna de dingen regelen zoals jij ze wilt........info overgeven aan je rechtsbijstand / politie bijvoorbeeld.

Ik hoop dat je die harde :evil: noot kan kraken....
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Frank schreef:Even goed zoeken op dit forum en je weet het! Succes. ;)
OK, je hebt me. 't Was geen gok :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
FreBa

Van rotonde gereden

Bericht door FreBa »

Dag,
@Maarten,
Wellicht iets voor
www.flitsservice.nl
Daar je verhaal posten en vragen wat je [on]mogelijkheden zijn.
Mhg, FreBa
BertG

Bericht door BertG »

Daar heb je niet veel aan want Flitsservice.nl is meer een soort burger collectief om politie en justitie te frusteren met vertraagtactieken en opvraagbrieven en -procedures.
Veel verder dan het antwoord: Je moet ze WOB'ben; zul je daar niet komen.
WOB'en is een verwijzing naar de Wet Openbaarheid van Bestuur, gebruikt om documenten op te vragen van de overheid.

Op die site draait het vooral om hoe kan ik ergens mijn kont onderuit draaien, al moet ik 'de waarheid geweld aandoen'.
Maar owee als de poster van Flitsservice.nl denken dat hèn onrecht aangedaan is....
Voorts is daar 'de wens vaak de vader van de gedachte' als je begrijpt wat ik bedoel.

En bovenal: het ongeluk op de rotonde is nog helemaal geen politieaangelegenheid aangezien ik nog nergens gezien heb dat er door TS bemoeienis van de politie is gevraagd.

TS zal dus als een tweede bemiddelingspoging niets oplevert eerst eens aangifte moeten gaan doen en een 'half'verzekeringsformulier inleveren.
Dan kan zijn verzekering er verder mee. Die moet zowieso ingelicht worden en meestel binnen een gestelde termijn van een x aantal dagen.

Voor echt objectieve antwoorden van politieagenten en andere opsporingsambtenaren verwijs ik veel liever naar: infopolitie.nl
Ed Vissers
Motorloos
Berichten: 7373
Lid geworden op: 10 aug 2008, 15:46
Locatie: NL

Bericht door Ed Vissers »

Frank schreef:Even goed zoeken op dit forum en je weet het! Succes. ;)
Dat kan wel eens een moeilijke zijn Frank :)

Het gaat dan in ieder geval over veilige lichten, neven en misschien ook nichten.

Uhm.. Dat laatste is dichterlijke vrijheid ;)
Groetjes,

Ed

Spreuk: Geloof niet alles wat je denkt :lol:
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Pas maar op, je hebt zo een gevalletje "Artikel 266 / 267" aan je broek hangen ;)
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”