Nieuwe Radio

Lekker kletsen over allerlei onderwerpen en ook over motor rijden
Plaats reactie
Mathijs

Nieuwe Radio

Bericht door Mathijs »

Hallo Allemaal,

Een tijdje terug werd er een topic gepost over een bepaald type radio voor op de motor/brommer
Topic --> hier te vinden
Na veel vijven en zessen heb ik overwogen om deze aan te schaffen.
Na veel gedoe met den duitsche taal is het me gelukt om de betaling af te ronden en mocht deze spoedig ontvangen op mijn huisadres.
Afbeelding
Netjes geleverd met 2 vochtbestendige speakertjes van 4 Ohm, een draadloze remote, bedrade remote en een 2gb SD card.

Het installeren ging vrijwel vlekkeloos, de spanningsbron afgehaald van de accessoires aansluiting bij het linker siervak. Daar heb ik helaas geen foto van.

Afbeelding Afbeelding

Echter kwam ik bij het plaatsen van mijn 4gb HEMA USB Stick er wel achter dat deze radio geen NTFS bestandsindeling ondersteund en je usb/memory stick geformateerd moet zijn in FAT32 bestandsindeling.
Dit heeft ook als Nadeel dat je geheugenkaart/stick niet groter kan zijn dan 4gb omdat FAT32 maar tot 4gb gaat.

Ook heb ik de meegeleverde speakertjes niet gebruikt aangezien ik grotere vochtbestendige speakers gebruik van mn vorig radiootje.

Live demonstratie volgt tijdens een van de toer ritten.

De draadloze controller vooral NIET aan je duo geven :P dan heb je de controle niet meer over je muziek, en dat heb je thuis ook al niet over de TV, dus geef jezelf de vrijheid van je eigen keuze ;)

greetz

ps Proof of Concept
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/CGy50nkEBQY?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/CGy50nkEBQY?fs ... l_NL&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>
Laatst gewijzigd door Mathijs op 15 jan 2011, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stephan
Moto Guzzi Stelvio
Berichten: 8013
Lid geworden op: 14 aug 2008, 23:09
Locatie: Goirle (Brabant)

Bericht door Stephan »

Ziet er netjes uit, Mathijs! ...en heel handig met USB- en SD-kaartlezer.
...back in town! :up
Gebruikersavatar
Koen
Honda Goldwing
Berichten: 6358
Lid geworden op: 06 jun 2010, 15:28

Bericht door Koen »

Netjes gedaan Mathijs, ben benieuwd naar het geluid 8)
Enne, is het echt een beperking dat je "maar" 4gb geluid mee kunt nemen?
Uitgaande van ongeveer 3,5 mb per track passen er al gauw 1140 tracks op een 4gb kaartje. Gemiddeld ongeveer 3 minuten pet track en je bent ruim 57 uur verder voor je het eerste nummer weer terughoort. Meestal rij ik korter dan dat :lol:
Grtz! Koen
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans van D
Motorloos
Berichten: 828
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
Locatie: Leiden (ZH)

Bericht door Hans van D »

Ziet er goed uit Mathijs, Maar heb je tijdens het rijden geen last van windgeruis en uiteraard van de helm op je hoofd; kan je je muziek dan wel goed horen?
Wat is je ervaring hiermee?
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Mathijs

Bericht door Mathijs »

ik zal je vertellen hans, ik rijd ook met gehoorbescherming in en ik kan tot ongeveer 175 km/h mn muziek horen, echter bij lagere snelheid hoor ik ook daadwerkelijk wie, wat zingt :P

dus jah, op 120 hoor ik het erg zuiver ;)
Gebruikersavatar
Hans van D
Motorloos
Berichten: 828
Lid geworden op: 28 okt 2010, 22:03
Locatie: Leiden (ZH)

Bericht door Hans van D »

Dat is inderdaad mooi. Had ik eigenlijk niet verwacht. Maar ik heb hier ook geen enkele ervaring mee, omdat ik nog maar kort op een motor rijd.
Veel plezier ervan.
Groeten,
Hans

Ik reed op een groene NT650V van 2002.
Gebruikersavatar
Marcel
Honda NT700VA
Berichten: 14093
Lid geworden op: 04 mar 2010, 22:02
Locatie: Oegstgeest (NL)
Contacteer:

Bericht door Marcel »

Hoi Mathijs.

Het ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe e.e.a. er in het echt uit ziet.

Vraagje: wat was de uitvoerende artiest van het muziekje?
Heeeeeeel apart ;) :lol:

Veel plezier ermee.

Groetjes,

Marcel.
Bij vlagen ben ik geniaal, maar meestal is het windstil...
ikkieman
Triumph Trophy SE
Berichten: 7074
Lid geworden op: 15 aug 2009, 18:06
Locatie: Gouda

Bericht door ikkieman »

Stoer! Wel beetje boefje vanwege de geluiden op je SD-kaartje, maar dat maakt niet uit. Dat is eigen verantwoordelijkheid ;).
I told the doctor I broke my leg in two places. He told me to quit going to those places.
2018 - heden: Trophy SE
2016 - 2018: K1300gt
2013 - 2015: Pan European 1300
2010 - 2013: XJ900s Diversion
2010 - 2010: Deauville 650
Mathijs

Bericht door Mathijs »

mp1963 schreef:Hoi Mathijs.

Het ziet er mooi uit. Ben benieuwd hoe e.e.a. er in het echt uit ziet.

Vraagje: wat was de uitvoerende artiest van het muziekje?
Heeeeeeel apart ;) :lol:

Veel plezier ermee.

Groetjes,

Marcel.
dat is De Jeugd van Tegenwoordig met Sterrenstof
<object width="200" height="137"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cNMXSKfWfLQ?fs ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cNMXSKfWfLQ?fs ... l_NL&rel=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="200" height="137"></embed></object>
Plaats reactie

Terug naar “Praatcafe”