Hoe het begonIn 1998 wordt de Deauville op de markt gebracht als opvolger van de Revere. |
Revere
|
NT650VDeze motor met het 650 cc-blok vormde de onderkant van de toermotorenreeks van Honda. Hij levert een vermogen van 41 kW bij 8000 tpm en heeft een koppel van 55 Nm bij 6250 tpm. De Deauville heeft een geheel ander karakter dan de Revere door de toerkuip en geïntegreerde zijkoffers. In 2002 vindt een flinke update van de Deauville plaats. Hij wordt nu geleverd met het Combined Brake System (CBS). Met de voetrem wordt niet alleen de achterrem bediend, maar ook een van de drie zuigers van de linker voorrem. |
|
Motorisch zijn er ook flink wat wijzigingen aangebracht waardoor het trillen van de V-twin verder is beperkt.
Verder is uitlaatophanging nu aan een oog naar het frame en niet meer direct naar de rechter voetsteun. Ook dat helpt tegen het doorgeven van trillingen aan de berijder.
Naast een secundair luchtsysteem heeft de Deauville nu een katalysator in de overgang van spruitstuk naar uitlaatdemper plus nog eentje in de demper zelf.
De koffers zijn licht gewijzigd waardoor het nu mogelijk is een laptop in een zijkoffer te vervoeren.
|
|
NT700V(A)In 2006 is de Deauville geheel gewijzigd en gaat nu door het leven als de NT700V met een cilinderinhoud van 680 cc. Het motorblok werd behoorlijk onder handen genomen. Het aantal kleppen ging omhoog van 3 naar 4 per cilinder. De carburatoren zijn vervangen door het elektronische injectiesysteem PGM-F1. Het vermogen is gestegen naar 48.3 kW bij 8000 t/m. Het koppel is gestegen naar 66.2 Nm bij 6500 t/m. De Deauville is nu ook optioneel leverbaar met ABS. Het uiterlijk is aan deze tijd aangepast. Het scherm is in te stellen op een hoge en lage stand. In 2008 is de belangrijkste wijziging het scherm dat nu in 5 standen versteld kan worden. Voor de verstelling is nu geen gereedschap meer benodigd. Het kan met de hand op eenvoudige wijze gedaan worden. |
|
De toekomst: NT 1100De Deauville is al lange tijd uit productie maar er zijn nog veel tweede hands machines op de markt. Deze motor is immers bijna onverslijtbaar. Inmiddels heeft Honda een nieuwe toermachine geïntroduceerd, de NT 1100. Ook met deze motor ben je gewoon welkom bij de HDC! |
|